[[post5]]

Des de l'escola

Sóc de les mestres que porto anys fent per manera de visibilitzar “el femení” (aportacions de les dones a la societat i a la cultura) a l'escola, marcant la diferència i emprant el femení en la comunicació a l'aula i he de dir que sempre he tingut una molt bona acollida per part de l'alumnat que ha entès perfectament i ha valorat la iniciativa. També en les trobades i xerrades amb les AMPAs no cal argumentar gaire per no dir gens, perquè de seguida veuen que hi ha una discriminació en l'ús androcèntric de la llengua i miren com podem solucionar-ho. En canvi, sí que he detectat resistències a vegades que he estat més aviat entre especialistes i em sap greu, perquè les propostes que es fan a favor d'un ús no androcèntric de la llengua són precisament a favor, són mesures que no van en contra de res ni de ningú i molt menys de la llengua que, per sort, té recursos per a tot i més.

Autor: Mercè Otero Vidal
Tornar al forum

Comentaris (1)

Albert Vilardell:
Mercè,
Has posat ben bé el dit a la nafra: són els especialistes els que mostren resistencies. Alguns com en Bibiloni han donat arguments, però la majoria no s'han manifestat mai. Jo vull saber què diuen, i si ara hi ha universitats que proposen rectificar aquestes normes, algun motiu deuen tenir. Ja era hora que les institucions donéssin la cara, perquè la gent ha anat acceptant aquestes normes de manera acrítica, no hi ha hagut debat i hem vist com els especialistes miraven cap a una altra banda. Jo vull saber el per què d'aquestes resistències.
Enviat el 4/3/2010 a les 22:12

Envia un comentari

Nom i cognoms
   
Institució o lloc de treball
   
Marca la casella si ets estudiant
   
Adreça electrònica
   
Comentari
   

post5.txt · Darrera modificació: 04/03/2010 14:49 per perecomellas
www.chimeric.de Creative Commons License Valid CSS Driven by DokuWiki do yourself a favour and use a real browser - get firefox!! Recent changes RSS feed Valid XHTML 1.0